خطیب نماز جمعه ی شوش گفت : با این روندی که کشاورزی شوش دارد پیش می رود چشم انداز خوبی برای کشاورزی و
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 83
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 359
:: بازدید ماه : 8048
:: بازدید سال : 20737
:: بازدید کلی : 297875
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 1 آذر 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

هم زمان با اولین روز از هفته ی بسیج  و ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نماز عبادی سیاسی جمعه  به امامت امام جمعه ی شهرستان شوش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مصلی این شهر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ بعد از اذان ظهر روز جمعه 30 آبان ماه1399 نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل با حضور آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ، حجت الاسلام عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع)  ، جمعی از گروه های جهادی سپاه ناحیه ی شوش و اقشار مختلف مردم در شبستان مصلی برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذاشته خطبه ی اول را با  قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) و توصیه خود و نمازگذاران به رعایت تقوای الهی آغاز کرد و گفت : «أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ نَحْمَدُهُ و نَسْتَعينُهُ و نؤمن به و نَتَوَکَّلُ عليه و نَسْتَغْفِرُهُ و نَسْتَهْديهِ و نعوذ بالله من شُرورِ أنفسنا و من سيئات أعمالنا ، مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ سلام و صلوات وَ عَلی آلِهِ الطَيِّبينَ الطَّاهِرِين ألمَعصومين سيَّما بقية الله فِی الْاَرَضين رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء ؛ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا” ، اوصیکم عباد الله و  نفسی بتقوی الله »

وی افزود : تمام آن چیزی که اسباب است برای محقق شدن هدف و غایتی که به دنبال هستم تا انجام دهم ولی در انتها انتظارم از خودِ خداوند عالم باشد .اول و آخر فقط خدا و انتظار هم از کس دیگری نباشد ، گاها می گویند اول خدا دوم شما ؛ وقتی که قرار است خداوند محقق کند در کنار خداوند عالم به  شخص دیگری متوسل نشوید . همه ی ما انسان ها روی زمین سبب هستیم یعنی کسی می توند سبب انجام کاری باشد ولی اگر دیگران امیدشان به یک نفر باشد این می شود خلاف توکل .

امام جمعه ی شهرستان شوش یادآور شد : پس اولین مطلبی را که باید داشته باشیم این است که توکل بکنیم ، امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) در روایتی در تفسیر نور الثقلین در زیر آیه ی شریفه آن روایت آمده است « اگر شما می خواهید کوه را جا به جا کنید آسان تر از این است که بخواهی به مردمی ضربه بزنی که به خداوند تکیه کرده اند »این مردم استعانت و تکیه گاهشان خداوند عالم است .این استعانت به خدا باعث می شود که آنها قدرتمند و قوی شوند ؛ البته در این راستا به یک نکته هم اشاره کنم ؛ ما گاهی اوقات عدم موفقیتمان در کل به دلیل عجله کردن است ، توکل کردید ، اسباب کار را هم فراهم نمودید و یک مدت زمانی نیاز دارد که آن اتفاق بیوفتد ، شما اگر غذایی را هم می خواهیم بپذید صرف این که مواد اولیه را مخلوط کنی ، غذا آماده نمی شود به قول معروف باید غذا جا بیوفتد ، به مدت زمانی نیاز دارد و شما اگر قبل آن زمانی که جا بیوفتد آن را از روی اجاق برداشتید غذا قابل استفاده نیست اگر شما قبل از این که اتفاق بیوفتد ؛ شما عجله کردیدفکر کردی چون اسباب را انجام داده ای و به خدا هم توکل کردی و حالا انتظار داری که اتفاق رخ دهد ، در چنین مواقع ای ممکن است یک اتفاق معکوس برای شما به وجود آید که پشیمان می شوی . پس اولین نکته استعانت به خداوند عالم است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به دومین نکته اشاره کرد و اظهار داشت : دومین نکته صبر است ؛ در کنار استعانت نیاز به صبر می باشد ؛ فردی آمد پیش رسول الله(ص) و از یکی تعریف می کرد که خیلی آدم خوبی است ؛ رسول اکرم(ص) فرمود : « چه کار می کنی؟ » در پاسخ گفت : صبح تا شب و شب تا صبح عبادت می کند . پیامبر فرمود : « پس از کجا می خورد؟ » گفت مردم یه چیزهایی برایش می آورند . پیامبر فرمود : « این آدم خوبی نیست ، آدم خوب آنی است که همینطور که دارد عبادت می کند برای رزق زن و بچه اش هم کار کند .» وقتی هم از صبر گفته می شود متأسفانه برخی فکر می کنند باید دست روی دست گذاشت اتفاقا صبر حرکت رو به جلو است ولی مشکلات را از دل و  جان بخرد و در مقابل مشکلات ترسی به دل راه ندهد و در این راه اصلا خسته نشود ؛ این همان صبر است .این که می گویند خداوند عالم به صابرین جایی را می دهد که بدون حساب و کتاب به آنها اجر و مزد می دهد همین داشتن صبر واقعی است .جوینده یابنده است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم نیز خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و به دعای همیشگی اشاره کرد و گفت : أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ والصَّلاةُ وَ السَّلام علی سَیِّدنا و نَبیِّنا و حبیبِ قُلُوبِنَا و طبيب نفوسنا و شفیع ذنوبنا ابِاالقاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) و علی مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنة و علی علی بن الحسین زین العابدین و امام العارفین و علی محمد بن علیٍّ الباقر و علی جعفر بن محمد الصادق و علی موسی بن جعفر الکاظم و علی علیٍّ ابن موسی الرضا المرتضی و علی محمد بن علی الجواد و علی علی بن محمد الهادی و علی الحسن بن علی الزکیّ العسکری و علی الحجة القائم المهدی. حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک وَ لَعنةُ اللهِ عَلَی أعدائِهِم أجمَعينِ مِنَ الان إلی قيامِ يَومِ الدّين ، اوصیکم عباد الله و  نفسی بتقوی الله ».

وی افزود : انسان مؤمن و انسان متقی کسی است که « استعانتش ، طلب کمکش و توکلش » بر خداوند عالم است . انسان مؤمن و متقی کسی است که به «لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم» اعتقاد قلبی و عملی دارد و بارها گفتیم در مباحث اخلاقی ، ما یک اخلاق فردی داریم و یک اخلاق اجتماعی ،یعنی همین چیزی که نسبت به افراد وجود دارد اگر ما بگوییم فرد متوکل است نسبت به جامعه هم همان مطلب وجود دارد .جامعه ای که توکلش به خداوند عالم باشد و صبر بورزد قطعا موفقیت و پیروزی برای آن جامعه است البته توکلش به خداوندعالم باشد . توکل به خداوند عالم یعنی تکیه بر داشته های خود و نگاه به درون .

شیخ مهدی علیزاده اصل در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : کسی که توکلش بر غیر از خداوند عالم است هیچ وقت در کارهایش موفق نمی شود و آن کسی که تکیه اش به غرب و خصوصا به آمریکا است ، «این که  منتظر باشد یک ملت 80 میلیون نفری را سال ها منتظر یک اتفاق نافرجام به نام برجام قرار دهد و پس از گذشت چند سال به دنبال حفظ و حراست از آن نافرجام  خودش باشد .» و تمام معیشت مردم را به نگاه غربی ها گره بزند و برایش این فرضیه باشد که رئیس جمور آمریکا « الف است یا ب » چه فرقی می کند « الف یا ب » ، بنده ی خدایی می گفت که احزاب آمریکا چه جمهوری خواه و چه دمکرات ، همانند دو لنگه ی کفش هستند  که یکی آنها را به پا کرده است ، شما بین دو لنگه ی کفش تفاوتی می بینید؟ صهیونیست هم این کفشها را به پا کرده است ، «حال در نوع روشی که دارند نسبت با دشمنی با انقلاب و اسلام تفاوت وجود دارد . » یکی علنی کار انجام می دهد ولی دیگری با پنبه سر می برد ، آن خنجر آهنی اش را در دستکش پشمی مخفی کرده که دیده نشود ولی اتفاقا همین شاید ضررش صدها برابر بیشتر اونی باشد که علنی دارد داد و بیداد می کند .ولی این چه ربطی به ما دارد ؟ ما یک ملتی هستیم که هم جوانان با استعدادی داریم ، هم منابع بسیار زیادی داریم و علاوه بر آن مردم خوبی داریم ؛ مردمی که به تعبیر یکی از تحلیگران آمریکایی می گفت : « ما هر چه داشتیم در قبال نابودی انقلاب اسلامی به کار بردیم و هر چه داشتیم انجام دادیم و اگر یک صدم آن را نسبت به هر ملتی در دنیا انجام می دادیم ، آن ملت از پا در می آمد .اما تمام آنها را نسبت به ملت ایران انجام دادیم ولی این ملت از پل در نیامد»چرا ملت انقلابی  ولایتمدار ایران از پا در نیامد ؟ دلیلش این است که مردم ایران توکلشان به خداوند عالم است و اگر کاری انجام می دهند بر اساس اعتقاداتی که دارند انجام می دهند ؛ در کجای عالم شما چنین چیزی را سراغ دارید.

وی تصریح نمود : این عرصه ی دفاع مقدسی که اتفاق افتاد آیا اولین جنگی بود که در ایران رخ داد ، خیر ؛ در طول تاریخ  ایران  در جنگ های مختلف دفاع کرده و مردم همین مردم بوده اند ؛ در گذشته وقتی که جنگی صورت می گرفت هم سلاح داشتند و در مقابل دشمن می ایستادند جال چه پیروز می شدند یا شکست می خوردند ولی شما  در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در مقابل دشمن جنگیدید ؛ جوانان از بزرگان بپرسند نسل اول و دوم  واقعا با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و مقاومت کردند ، اگر هم  سلاحی داشتیم به دستور بنی صدر در انبارها جمع آوری کرده و در آنها را قفل زده بود ، جوانان آن زمان با چنین روحیه ای مقابل بعثیون عراق صف آرایی کردند . حالا دشمن آمده است علاوه بر جنگ سخت ، جنگ نرم را هم راه انداخته است ولی روحیه همان روحیه و حرکت همان حرکت است ، مردم از پا در نمی آیند ، نتیجه می گیریم که مشکل ما مردم نیستند بلکه مشکل از طرف مسئولین است که باید این را بفهمند ؛ البته به تعبیر بعضی ها « کسی را که خواب است می شود بیدار کرد ولی کسی را که خودش را به خواب زده ، شما هر چه تلاش کنید نمی توانی بیدارش کنی  .»

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به هفته ی بسیج اشاره کرد و یادآور شد : روحیه ی بسیجی یعنی همین روحیه ی مردم ، حالا یک عده را فاکتور بگیریم و کنار بگذاریم همین روحیه ای است که 80 میلیون  ایرانی دارند و « این نگاه به درون ، تکیه ی بر خود ، توکل بر خداوند عالم و حضور در صحنه و میدان » ؛ چه میدانی؟ میدان پر چالش ، کسی که بسیجی است در میدان چالش زا حضور دارند ؛ حالا یک زمانی این چالش می شود یک چالش سخت و یک زمانی چالش می شود  مشکلات امروزی که این نیروهای بسیجی در صحنه باشند . بسیجی بودن به داشتن کد و پرونده نیست بلکه به اعتقاد و به رفتار است و آن چیزی است که تا به امروز نسبت به چالش های اساسی انقلاب در روحیه ی تک تک مردم دیدیم ، شما همین کرونا از بهمن ماه 1398 اتفاق افتاده است ؛ کجای دنیا چنین اتفاقی را که مردم رقم زدن شامل می شود ؟یک مثال و یک مدل وجود ندارد ؛ «برای همین رفتارهای بسیجی می شود الگو ، باید این را ما به عنوان یک اندیشه ، یک منش و یک راهبرد داشته باشیم و آن را جلو راه خود قرار دهیم .»

وی در ادامه به سه شاخصه ی مهم رفتار بسیجی اشاره کرد و گفت : نکته ی اول اخلاص کار است یعنی هر بسیجی که کاری را انجام می دهد برای تشویق نیست یا این که او رو مورد تحسین قرار دهند بلکه برای رضایت خداوند عالم انجام می دهد و برای این که تکلیفش را در این دید که امروز نیاز جامعه و حضور او در این است که تکلیف خود را انجام دهد . دومین نکته ولایت مداری است . یعنی نگاهش به کلام و زبان ولی است نه در مقابل ولی . آن چیزی را که ولی بیان می فرماید سمعا و طاعتا روی چشم می گذارد و انجام می دهد و نکته ی سوم خستگی ناپذیری است . بنا به تعبیری این خستگی ناپذیری نان دیگری هم دارد که به آن صبر انقلابی می گویند . صبر انقلابی یعنی خسته نشدن از شدائد و مشکلات ، یعنی شب و روز کار کردن و تلاش نمودن . تمام زحمت را می کشد و سر مسیر که می خواهد به خانه برود به او متلک می زنند ولی باز خسته نمی شود . این می شود روحیه ی بسیجی ـ حال اگر روحیه ی بسیجی در جامعه باشد می شود انقلاب اسلامی ایران و ایجاست که همان آمریکایی وقتی که می گوید ؛ « هر چه در قبال مردم ایران در دست داشتیم یا به فکرمان رسید انجام دادیم اما این مردم از پا درنیامدند » چون همه روحیه ی بسیجی دارند . این یعنی دشمن ما مستأصل شده است  . این « تفکر ـ منش و راهبرد» را باید قدر بدانیم و آن را به نسل های آینده انتقال دهیم .قطعا با این تفکر و این منش مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) فراهم خواهد شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود در خطبه ی دوم خطاب به مسئولین پیرامون بی توجهی به کشاورزی گفت : هر چند مسئولین برای استقبال از استاندار خوزستان رفته اند ولی ما بیان می کنیم و قطعا از طریق رسانه به سمع و نظر آنها خواهد رسید .یکی از نکاتی که در شهرستان شوش متأسفانه و یا خوشبختانه وجود دارد اشاره می کنم ، خوشبختانه از این نظر که وسعت زمین های کشاورزی قابل توجه است و که کار را انجام می دهند همیشه محصولی که از کشاورزی به دست می آید دیده شده ، بزرگ بوده و بارها گفته اند که شوش در «تولید گندم ، ذرت ، کلزا و.... »رتبه ی اول را به دست آورده  ولی متأسفانه از این جهت که در قبال این اول شدن ها مسئولین امر برای شوش چه کاری انجام داده اند ؟ شما وقتی بررسی می کنید می بینید وسایل و ماشین آلات کشاورزی نیاز به « گازائیل » دارند و وقتی در روستاها بازدید میدانی داشته باشیم می بینم که سهمیه ی گازائیلی که برای شهرستان شوش در نظر گرفته شده با این حجم عظیم زمین های کشاورزی و کار کشت در سه نوبت در طول سال انجام می شود اما برای این سه وعده کشت آن رقمی که برای گازائیل در نظر گرفته شده برای این وسعت تقریبا برابری می کند با شهری که در طول سال فقط یک وعده کشت دارد .

وی افزود : وقتی سراغ کود می رویم ، از این نظر هم مشکلات عمده ای را مشاهده می کنیم ؛ یا نیست ، یا سهمیه وجود ندارد ؛ ولی در دیگر شهرستان ها موجود است ؛ وقتی سراغ بذر می روی با همین حالت را دارد ، الان که من دارم با شما نمازگزاران صحبت می کنم هنوز بذر گندم در اختیار کشاورز قرار نگرفته ، تعدادی از کشاورزان بین شما نسته اند و می توانند شهادت بدهند ؛ مسئول مربوطه نسبت به این کار چه کاری انجام داده است ؟ بله شوش رتبه ی اول را دارد و شما هر چقدر که آن را پایین بیاوری چون فاصله اش زیاد است باز هم می شود رتبه ی اول . متأسفانه نوع ارزیابی غلط است . ما نباید بگوییم رتبه ی اول ، باید سطح کار یک مسئول را قبل از آمدنش و بعد از آمدنش بیاییم مورد بررسی قرار دهیم ، ببینیم مسئول مربوط به کشاورزی که مسئولیت گرفته قبل از آمدن به این شهرستان چقدر سطح زیر کشور داشته ایم ، چقدر نسبت به سهمیه ی گازائیل  برای کشاورزان پیگیری کرده است؟ ؛ چقدر بذر و کود بین کشاورزان توزیع کرده است؟ و بعد از یک سال که از مسئولیتش سپری شد بنشینیم و بررسی کنیم ؛ «با این روندی که کشاورزی شوش دارد پیش می رود چشم انداز خوبی برای کشاورزی شوش وجود ندارد .امیدوارم مسئولین « گازائیل ـ بذر و کود » را برای کشاورزان فراهم کنندتا کشاورز بدون داشتن دغدغه کار خودش را به نحو احسنت انجام دهد .در پایان به دو مناسبت  هفته ی در پیش رو اشاره می کنم ، روز سه شنبه 4 آذرماه1399مصادف است با 8 ربیع الثانی ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) که این عید فرخنده را به شما نمازگزاران و مردم ولایتمدار شهرستان شوش تبریک و تهنیت عرض می کنم و پنجشنبه 6 آذرماه مصادف با 10 ربیع الثانی وفات حضرت فاطمه ی معصومه(س) و این روز راه به شیفتگان آن حضرت تسلیت عرض می کنم .

از دیگر برنامه های  این روز می توان به اهدا «سند افتخاربه همراه سنگ نگین و تربت از خاک کربلای معلا»  جهت اهدا مبالغی برای صحن حضرت زینب(س) از طرف ستاد عتبات عالیات استان خوزستان  به خانواده ی «مرحوم خیرالله کاوری زاده ـ مرحوم داراب درویشی ـ مرحوم چاسب جادری ـ مرحوم سعید اعجمی هویزاوی ـ مرحومه زکیه حمادی نیا ـ کربلایی مظفر میرولی برادر دو شهید والامقام ـ فرح دیناروند وکربلایی محمد پولادزاده » به دست آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش و حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه اهدا گردید .

حاج اسحق قربانی مسئول ستاد برگزاری عتبات عالیات شهرستان شوش در این راستا گفت : برادران و خواهرانی که جهت تأمین خرید سیمان  برای ساخت و بازسازی صحن عقیله ی بنی هاشم حضرت زینب (س) در کربلای معلا  تا سقف 500 هزار تومان به شماره کارت 6273811013850091 بانک انصار واریز نماید ؛ سند افتخار مشارکت و تربت  کربلا و نجف اهدا می گردد .

لازم به توضیح است که پایگاه مقاومت سلمان فارسی حوزه ی مقاومت بسیج شهید مجید بقایی  با ایجاد ایستگاه صلواتی در شبستان مصلی نماز جمعه اقدام به ضدعفونی دستان نمازگزاران به هنگام ورود نمودند .



:: بازدید از این مطلب : 1425
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.